آگهی

۱۳۸۸/۱۲/۱۲

Small business and Social Media stat

در ادامه مطالب مربوط به رسانه اجتماعی، مطلبی در مورد استفاده کسب و کارهای کوچک از رسانه های اجتماعی برای توسعه ارتباط با مشتریان در اینجا ارائه می شود. همانطور که قبلا نوشته شد، بیشتر شرکتهای بزرگ و معروف امروزه از انواع مختلف رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتری و تعامل با بازار استفاده میکنند. اما این امر فقط به شرکتهای بزرگ محدود نیست و با گسترش این رسانه ها به نوعی همه کسب و کارها نیاز به حضور در این رسانه دارند.
در دانشگاه مریلند و مدرسه کسب و کار گروهی به بررسی ارتباط بین رسانه اجتماعی و کسب و کارهای کوچک در آمریکا پرداخته اند و به این نتیجه رسیده اند که 
استفاده از این رسانه ها نسبت به سال گذشته دوبرابر شده و از 12 درصد به 24 درصد رسیده است. البته این رقم برای شرکتهای بزرگ همانطور که در مطلب قبلی اشاره شده است، بسیار بیشتر بود. این مقایسه بین سالهای 2008 و 2009 میلادی انجام شده و 500 شرکت در این آمارگیری شرکت داشته اند.
Facebook و  LinkedIn پرطرفدار ترین رسانه اجتماعی بین این شرکتهای کوچک بوده اند. 75 درصد این شرکتها صفحات اختصاصی در ایندو رسانه اجتماعی داشته اند. و نزدیک به 69 درصد آنها آخرین اخبار یا مقالات جالب خود را به ایندو رسانه ارسال کرده اند.
همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، درصد کمتری از این شرکتها از توئیتر برای ارتباط با مشتری و بازاریابی استفاده کرده اند. تقریبا نصف بیشتر این کسب و کارهای کوچک بطور مرتب ارزیابی از نظرات مشتری در مورد محصولات و خدمات خودشان در رسانه های احتماعی داشته اند.

اما هدف از ارائه این مطلب در اینجا، اشاره به یک نکته مهم در امر تبلیغات است. با حضور رسانه های احتماعی و توسعه آنها، استفاده از این رسانه ها برای بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات شرکتها و ارزیابی بازار برای همه شرکتها چه بزرگ چه کوچک امری ضروری شده است. هرچند در ایران شرکتهای بزرگ مانند شرکتهائی که در گزارش اول بررسی شدند نداریم، اما می توان به جرعت گفت که بیشتر کسب و کارهای کوچک در ایران بایستی از این رسانه ها استفاده کنند. بنظر نگارنده، پیشینه استفاده از این رسانه ها بصورت سنتی در ایران بسیار قوی است و براحتی می توان متصور شد در صورت استفاده از رسانه دیجیتال بتوان نتایج بسیار خوبی گرفت. اگر در سیستم سنتی، تبلیغات دهان به دهان موثر بودند ( و هستند ) در رسانه های جدید، همان تبلیغات دهان به دهان به شکل دیگری ارائه می شود. علاوه بر این امکان ارزیابی اطلاعات را هم به شرکتها می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر