آگهی

۱۳۸۸/۱۰/۲۵

کدام روش تبلیغ با صرفه تر است؟

در این مقاله می خواهیم دو روش اصلی که مدتهاست در اینترنت برای تبلیغ استفاده می شود را بررسی کنیم. ببینیم که کدام روش بهتر است و شما بعنوان مدیر یک شرکت یا سایت بهتر است کدام را انتخاب کنید. یک روش پرداخت پول در ازاء کلیک است. مانند مدلی که سیستم تبلیغ گوگل کار میکند. روش دوم انتشار مطالب ( مقاله ها ) مرتبط با زمینه کاری است. این روش به نوعی تبلیغ غیر مستقیم نیز به حساب می آید.

در این روش شما برای تعدادی از کلمات کلیدی مبلغی را به گوگل پیشنهاد میکنید. سیستم گوگل هم در زمان جستجوی کاربر یا نمایش آگهی در سایت مرتبط، آگهی ها را با اولویت نمایش می دهد. کسی که بیشترین رقم را پرداخت کرده باشد، در بالای لیست قرار می گیرد.
در این روش هر شرکت یا سایتی سعی میکند مطالب فنی و تخصصی مرتبط با رشته خودش را بصورت رایگان در سایت منتشر کند. این مطالب در موتورهای جسجتجو مانند گوگل قرار گرفته و در زمانی که فردی دنبال مطالبی میگردد، به او نشان داده می شود. مطالب نشان داده شده به متقاضی جستجو، بر اساس اهمیت ( از نظر موتور جستجو و تقاضای کاربر ) نشان داده می شود.
مقایسه:
در روش اول شما باید مرتب ( روزانه یا ماهیانه ) مبلغی را به شرکتهائی مانند گوگل پرداخت کنید. تا زمانیکه این هزینه پرداخت می شود، آگهی شما نمایش داده می شود. آگهی های نمایش داده شده، هیچ تاثیر مستقیمی در بالا بردن ارزش سایت شما از نظر موتورهای جستجو نخواهد داشت. اما مزیت این روش اینست که در سریعترین زمان ممکن، بازدیدکننده را به سایت شما می فرتد.

در روش دوم هر بار که شما مطلبی را منتشر میکنید، مدتی طول میکشد که موتورهای جستجو آنرا در بانک اطلاعات خودشان ثبت کنند ( ایندکس کنند ). اما بعد از آن همیشه افرادی که به دنبال آن مطالب هستند می توانند به محتوای تولید شده برسند. می توان به این روش به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کرد.

نتیجه گیری:
نتیجه اول »  معمولا ترکیبی از هر دو روش بایستی برای هر سایت اینترنتی استفاده شود. روش اول بازدیدکنندگان را با سرعت بیشتری جذب میکند اما روش دوم سرعت کمتری دارد اما درصد بازدید کننده ای که در نهایت برای سایت می ماند در روش دوم بیشتر است.
نتیجه دوم » روش اول مانند سرمایه گذاری کوتاه مدت است که همیشه باید انجام شود و روش دوم هم مانند سرمایه گذاری بلند مدت است که مکمل سرمایه گذاری کوتاه مدت است و بایستی انجام شود.
نتیجه سوم » برای سایتها یا محصولاتی که به تازگی می خواهند معرفی شوند، روش اول بهتر است و این مزیت را دارد که با سرعت بیشتری آنرا معرفی میکند. در نهایت بر اساس همین معرفی هم در سایتهای مختلف ارزیابی های مختلفی برای آن نوشته می شود ( انتشار مقاله بصورت غیر مستقیم ).
نتیجه چهارم » برای سایتها و شرکتهائی که می خواهد حضوری طولانی مدت داشته باشند، پیشنهاد می شود که روش دوم بصورت جدی و طبق یک برنامه زمانبندی بصورت مدام اجرا شود. آمار نشان داده است که بازدیدکنندگانی که از طریق نتایج جستجو به سایتی می رسند، اعتماد بیشتری با آن سایت پیدا میکنند تا افرادی که از طریق آگهی به آن سایت می رسند.

۱ نظر:

  1. Why the King of Dealer is better than a mediocre
    What are the differences between the King of Dealser and The 카지노 King? — The King of Dealser and The kirill-kondrashin King of Dealer is an

    پاسخحذف