آگهی

۱۳۸۹/۰۵/۲۴

چطور با 10 دلار در سال یک وب سایت حرفه ای داشته باشیم؟

شرکت گوگل بعنوان یکی از پیشنتازان ارائه سرویسهای آنلاین مدتیست که سرویس گوگل سایت را در برای همه بصورت رایگان ارائه کرده است. گوگل سایت د رحقیقت یک ابزار ساخت سایت بصورت آنلاین است . تا اینجای کار این سرویس مانند بقیه سرویهای آنلاین ساختن سایت است ( هرچند کیفیت این سرویس و ارتقاء روز بروز آن نقطه مثبت گوگل سایت است ). اما نکته مهمتر این است که در صورتیکه شما دامنه خودتان را از گوگل بخرید، تمام سرویسهای یک سایت کامل را خواهید داشت. بصورت نامحدود اسم ایمیل با نام دامنه خودتان خواهید داشت. می توانید زیر دامنه های سایت را به هر آدرسی که بخواهید فوروارد کنید. در ضمن امکان استفاده از تمامی محصولات گوگل مانند گوگل داک ( شامل برنامه های تولید و ویرایش فایلهای متنی و صفحه گسترده و فرمها و فایلهای ارائه ) یا گوگل کلندر و ایمیل استفاده کنید. 

اما استفاده از این سرویس محدودیتهائی را هم دارد. این محدودیتها با توجه به اینکه تمامی سایت شما در سرورهای گوگل میزبانی می شوند بنظر منطقی می آید ( هر چند گاهی واقعا دست و پاگیر هستند )
1- محدودیت استفاده از بانکهای اطلاعاتی بصورت ساده 
در سایتهای معمولی شما می توانید براحتی تمامی اطلاعات خودتان را در بانکهای اطلاعاتی ریخته و از طریق برنامه نویسی امکان جستجو در بین اطلاعات را به بازدیدکننده سایت بدهید. در سوریس گوگل سایت این امکان بصورت ساده وجود ندارد. در صورتیکه بخواهید می توانید از برنامه صفحه گسترده (Google Doc - Spreadsheet)  و گوگل گجت برای ساختن بانک اطلاعاتی سایت استفاده کنید. اینکار مستلزم یادگیری تکنولوژیهای گوگل است که معمولا ساده نیستند.
2- محدودیت استفاده از جاوا اسکریپت 
امروزه استقاده از جاوا اسکریپت برای ارائه سایتهای زنده بسیار مرسوم شده است. بطوریکه توابع کتابخانه ای خیلی قوی در این زمیننه توسعه داده شده اند. بعنوان مثال می توان به توابع jQuery اشاره کرد که استفاده از آن در بیشتر سایتهای حرفه ای بصورت یک کار عادی درآمده است.
متاسفانه بدلیل مسائل امنیتی که استفاده از جاوا اسکریپت می تواند برای بازدیدکننده سایت داشته باشد، گوگل بطور کلی استفاده از جاوا اسکریپت را ممنون کرده است. البته در این مورد هم باز راهی را جلوی ما می گذارد که نیاز به کمی مطالعه دارد. 
برای استفاده از جاوا اسکریپت می توان به اینصورت عمل کرد که برنامه های خودمان را در گوگل گجت بنویسیم و بعد در گوگل سایت آنها را قرار دهیم. این روش نمی تواند تمامی کارهای قابل انجام با جاوا اسکریپت را پشتیبانی کند اما برای کارهای سایده می تواند مفید باشد.

در انتها به دو گروه از افراد استفاده از سرویس گوگل سایت را پیشنهاد میکنم : 
1- افرادی که درگیر طراحی سایت و برنامه نویسی و تکنولوژی وب هستند. به این دلیل که پیش بینی میشه که در آینده نزدیک سرویسهای هاستینگ به سمت مدل مشابه گوگل رفته و در آن زمان افرادی که با چنین تکنولوژیهائی آشنا باشند موفق تر خواهند بود.
2- افرادی که می خواهند خیلی سریع یک سایت داشته باشند بدون اینکه خودشان را درگیر کارهای برنامه نویسی کنند. این افراد می توانند خودشان بسادگی سایت را تغییر داده و محتوای جدید را در آن قرار دهند کاری که بصورت عادی در سایتها نمی توان انجام داد. بصورت عادی برای تغییر محتوای سایت یا باید از طریق افراد متخصص اینکار انجام شود یا اینکه از برنامه ای استفاده شود که اینکار را انجام دهد ( که خود هزینه بیشتری در زمان طراحی سایت به دارنده سایت تحمیل میکند ) 

شما می توانید از طریق فرم تماس با من سوالات خودتان در این زمینه را از من بپرسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر