آگهی

۱۳۸۸/۱۲/۱۶

How Social Media helped Avatar

همانطور که احتمالا خبر دارید، فیلم آواتر آقای جیمز کامرون امسال توانست رکورد فروش در تاریخ سینما را افزایش بدهد. اما تکنولوژی 3 بعدی این فیلم تنها دلیل فروش بالای آن نبوده است. این فیلم توانسته بود در هفته اول نمایش به رقمی فروش 232 میلیون دلار برسد که بخشی از آنرا مدیون استفاده از رسانه اجتماعی برای معرفی و ارتباط دوطرفه با مخاطب است.
این فیلم در رسانه های اجتماعی فیس بوک، توئیتر و مای اسپیس صفحات مخصوص به خود را دارد. در توئیتر حدود 18 هزار دنبال کننده داشت که آخرین اخبار مربوط به این فیلم را دنبال میکردند. این رقم برای صفحه مخصوص فیس بوک این فیلم در حدود 700 هزار طرفدار بود.
اما مهمترین رویدادی که می توان برای موفقیت این فیلم از طریق رسانه اجتماعی نام برد، استفاده از رسانه اجتماعی فیس بوک برای یک مصاحبه دو طرفه بین طرفداران فیلم و کارگردان و تهیه کننده و بازیگر این فیلم بود. در این مصاحبه افراد شرکت کننده می توانستند سوالات طرفداران در سایت فیس بوک را در لحظه خوانده و به آن جواب بدهند.

اخیرا فیلم آلیس در سرزمین عجایب به کارگردانی تیم برتون هم توانسته فروش بسیار موفقی را با کمک رسانه های اجتماعی در هفته اول اکران داشته باشد. این فیلم هم علاوه بر اینکه بصورت سه بعدی نمایش داده شده است، توانسته با نمایش یک مصاحبه آنلاین در رسانه اجتماعی فیس بوک به چنین موفقیتی برسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر