آگهی

۱۳۸۹/۰۴/۰۴

WEB SITE PROMOTION VIA SEARCH ENGINES - PART 1




روشهای معرفی وب سایت - از طریق موتور جستجو - قسمت اول

یکی از مهمترین سوالهائي که می تواند برای دارندگان کسب و کار پیش بیاید اینست که آیا داشتن یک سایت اینترنتی به تنهائی برای معرفی کسب و کار ما کافیست ؟ چرا با اینکه مدتهاست وب سایت شرکت ما فعال است اما مشتریان کمی از طریق سایت با ما آشنا می شوند؟

برای پاسخ به این سوالات باید گفت که داشتن یک وبسایت می تواند نقطه شروع خوبی باشد اما قطعا کافی نیست. توجه داشته باشید که تعداد ساتیهای اینترینت طبق برآورد شرکت گوگل تا قبل از سال ۲۰۰۹ حدود ۱ تریلیون بوده است. در این بین سایتهائی موفق هستند که توانسته باشند خودشان را بهتر و بیشتر معرفی کنند. این معرفی می تواند برای موتورهای جستجو باشد یا اینکه برای گروههای تخصصی در رشته خودتان.

در ادامه روشهای مختلفی برای معرفی وب سایت توضیح داده شده اند که هر کدام به تنهائی می تواند تاثیر زیادی در افزایش مشتریان کسب و کار شما (‌از طریق وب سایت ) داشته باشد.

برای معرفی یک وب سایت یا یک کسب و کار از طریق اینترنت روشهای مختلفی وجود دارد که می توانیم آنها را بصورت زیر دسته بندی کنیم :

۱- موتورهای جستجو (قسمت اول، دوم، سوم و چهارم)
۲- لینک دهی
۳- رسانه اجتماعی
۴- روشهای سنتی
۵- پست الکترونیک

در این نوشته به روشهای معرفی یک وب سایت از طریق موتور جستجو می پردازیم. البته قبل از آن توصیه می کنم نوشته قبلی مرا در همین زمینه مطالعه کنید. در نوشته قبلی اشاره داشتم که چگونه می توانیم از طریق موتورهای جستجو کسب و کاری را تبلیغ کنیم. در این نوشته موارد جدیدی اضافه شده و در ضمن موارد قبلی هم با آخرین تغییرات ارائه شده اند.

معرفی سایت از طریق موتورهای جستجو
در روشهای بازاریابی اینترنتی موتورهای جستجو نقض اول را دارند. بطور متوسط ۵۰ درصد بازدیدکنندگان یک سایت از طریق موتورهای جستجو به آن می رسند. بنابراین بایستی در قدم اول سایت را از دید موتور جستجو بهینه کنیم. البته توجه داشته باشید که اینکار نباید لطمه ای به خوانائی و اطلاعات ارائه شده در سایت بزند. (مراجعه کنید به اهمیت بازدیدکننده سایت )
بصورت کلی شما باید تعدای کلمه کلیدی عام برای کل سایت در نظر بگیرید و در زیر هر کلمه کلیدی عام تعدادی هم بصورت خاص در نظر  بگیرید که بتوانید در موقع لزوم از آن استفاده کنید. بعنوان مثال یک کتاب فروش می تواند کلمات عام مانند فروشگاه کتاب و فروش آنلاین کتاب را در نظر بگیرد. بعد برای هر صفحه سایت از نام نویسنده کتاب یا موضوع کتاب یا حتی نام ناشر استفاده کند.

با توجه به اینکه موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی کار میکنند، انتخاب و نحوه استفاده از این کلمات نقش اساسی در افزایش شانس دیده شدن سایت ما از طریق موتورهای جستجو دارد. اما اینکه چطور این کلمات کلیدی در سایتها استفاده شوند مواردی است که در ادامه به آنها پرداخته ام.
۱- عنوان صفحات سایت
کلماتی (کلیدی) که در عنوان هر صفحه وب استفاده می شوند، با اهمیت ترین کلمه از نظر یک موتور جستجو است. متاسفانه بسیاری از طراحان سایتهای اینترنتی دقت کافی در مورد عناوین استفاده شده برای صفحات ندارند. در بساری از موارد عنوانهای تکراری استفاده می شود که می تواند رتبه صفحات مختلف سایت را براحتی از نظر یک موتور جستجو پائین بیاورد.
توصیه اینست که برای هر صفحه سایت یک عنوان کامل و جامع در نظر بگیرید که با هیچ صفحه دیگری مشترک نباشد. علاوه بر این کلمات کلیدی هر صفحه بایستی به نوعی در عنوان آن صفحه هم استفاده شود. بهتر است این کلمات کلیدی به اندازه ای دقیق باشند که هدف اصلی آن صفحه خاص را بیان کنند.

۲- توضیحات هر صفحه
 تمام صفحات وب بخشی دارند با عنوان توضیحات آن که در بازدیدکننده  نمی تواند آنرا ببیند اما اهمیت آن برای موتورهای جستجو است. در این قسمت شما بایستی در مورد اطلاعات اراپه شده در صفحه توضیحاتی ارائه کندی. این اطلاعات عموما همان مواردی است که در زیر موارد جستجو شده در یک موتور جستجو مانند گوگل می توانید ببنیید.
در این مورد هم دقت داشته باشید که کلمات کلیدی شما بایستی به نوعی در توضیحات صفحه شما استفاده شده باشند. در این قسمت بهتر است هم از کلمات کلیدی عام استفاده شود و هم از کلمات کلیدی خاص صفحه مورد نظر.

در قسمتهای بعدی موارد دیگری از معرفی سایت از طریق موتور جستجو مطرح خواهم کرد.
قسمت دوم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر