آگهی

۱۳۸۹/۰۴/۱۴

WEB SITE PROMOTION VIA SEARCH ENGINES - PART 3


 روشهای معرفی وب سایت - از طریق موتور جستجو - قسمت سوم
مطالعه قسمتهای اول و دوم این مطلب می تواند قبل از خواند این قسمت مفید باشد.
۶- جایگاه کلمات کلیدی در محتوا - لینکها
موتورهای جستجو در صفحات یک وب سایت یا وبلاگ بدنبال کلمات مهم می گردند تا بتوانند محتوای سایت یا وبلاگ را بهتر درک کنند. عنوان یک لینک (مثلا : روشهای معرفی وب سایت از طریق موتور جستجو) یکی از  پارامترهای مهم برای موتورهای جستجو است. در صورتیکه اشتراکی بین عنوانی که شما استفاده کرده اید و محتوای ( کلمات کلیدی و بقیه پارامترهائی که مهم هستند ) لینک شده باشد، آن عنوان یک پارامتر مهم در صفحه شما در نظر گرفته خواهد شد. همیشه سعی کنید محتوای شما شامل لینکهای خوب با عناوین خوب باشد. اگر می خواهید عنوان لینک هم به رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند، سعی کنید با عناوین کلی مانند "اینجا کلیک کنید" برای لینک دهی استفاده نکنید.
۷- دوستی با موتور جستجو
شما احتمالا علاقمند هستید که تمامی صفحات شما در موتور جستجو نشان داده شوند. اما باید توجه داشته باشید که بعضی از تکنولوژیهای طراحی وب مانند فلش و جاوا اسکریپت (مثلا منوهائی که با حرکت موس بر روی عنوان آن باز می شوند.) از دید موتورهای جستجو قابل استفاده نیستند. البته استفاده از این ابزارها برای بهبود کارآيی سایت شما از دید کاربر مهم هستند ( حتما استفاده کنید )‌ اما بهتر است لینکهای مهم را همیشه بصورت ثابت (لینکهای ساده با در نظر گرفتن موادی که در اهمیت عنوان لینک گفته شد) در بخشی از سایت قرار دهید. مثلا می تواند آنها را در بالا یا پائین تمام صفحات قرار دهید.
نکته مهم این است که از آی فریم برای نشان دادن صفحات وب سایت استفاده نکنید که یک تکنیک قدیمی است و موتورهای جستجو اهمیت کمی برای آنها قايل هستند.
۸- نقشه سایت
یک  نقشه سایت خوب با لینک به همه صفحات سایت شما می تواند برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت شما بسیار مفید باشد. اگر سایت بزرگی با صفحات زیاد دارید ساختن نقشه سایت بصورت دستی امکانپذیر نیست اما شما می توانید از ابزارهای رایگانی که در اینترنت هست (مانند سرویس تولید نقشه سایت) استفاده کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر