آگهی

۱۳۸۹/۰۴/۰۹

WEB SITE PROMOTION VIA SEARCH ENGINES - PART 2

روشهای معرفی وب سایت - از طریق موتور جستجو - قسمت دوم
یکی از روشهای مهم در معرفی یک وب سایت ( وبلاگ ) استفاده از امکاناتی است که موتورهای جستجو در اختیار ما می گذارند. باید بخاطر داشته باشیم سایت ما برای قرار گرفتن در لیست موتورهای جستجو (‌برای کلمات کلیدی مورد نظر ما ) نیاز به بهینه سازی دارد.
در قسمت اول این مطلب دو روش مهم برای معرفی کلمات کلیدی در صفحات وب معرفی کردم. در این قسمت سه روش مهم دیگر را معرفی خواهم کرد که هر کدام اهمیت زیادی در بالا بردن رتبه یک صفحه وب در اینترنت دارد.


۳- جایگاه کلمات کلیدی در محتوا - سرفصلها
کلماتی که در صرفصل نوشته می شوند یکی از قسمتهای مهم سایت یا وبلاگ به شمار می روند. این بخش به دو دلیل مهم است یکی اینکه شانس دیده شدن آن از طرف بازدیدکننده بیشتز است  دوم اینکه موتورهای جستجو ( مانند گوگل )‌ رتبه بیشتری برای کلمات بکار رفته در این قسمت در نظر میگیرند. کلماتی بیشترین ارزش را دارند که علاوه بر حضور در قسمتهای قبلی که اشاره شد ( مانند عنوان صحفه و لیست کلمات کلیدی و توضیحات سایت ) در سرفصلها هم تکرار شده باشند.
به همین دلیل توصیه می شود که حتما به نوعی در سرفصلهای مطالب نوشته شده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع استفاده کنید. بعنوان مثال وقتی مطلبی در مورد موتورهای جستجو هست بهتر است در عنوان یک مطلب هم اشاره ای به آن شده باشد.
التبه با توجه به اینکه موتورهای جستجو مانند گوگل در مورد زبان فارسی بصورت خاص پردازش متن انجام نمی دهند، بهتر است از ترکیبهای مختلف یک کلمه برای کلمه کلیدی استفاده کنید. مثلا از نظر گوگل یک کلمه و جمع آن با هم متقاوت هستند. یا حروف اضافه هم همان رتبه کلمات دیگر را دارند.
۴- جایگاه کلمات کلید در محتوا - پاراگراف اول
حتما می دانید که اولین پاراگراف یک مطلب بعد از عنوان آن بالاترین شانس برای خوانده شدن را دارد. در مورد مطالب نوشته شده در یک وب سایت و وبلاگ هم این قانون صدق میکند. بازهم به همان دلایلی که در مطلب قبلی عنوان شد، اولین پاراگراف نوشته شده باشد شامل تعدادی از کلمات کلید شما باشند. در این پاراگراف شما بایستی بصورت خلاصه خواننده را متقاعد به خواندن بقیه مطلب هم بکنید برای همین سعی کنید وقت بیشتری برای نوشتن آن در نظر بگیرید. کیفیت بالا برای خوانندگان شما و استفاده از کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو در این قسمت می تواند تا اندازه ای تضمین کننده موفقیت مطلب نوشته شده باشد.
۵- جایگاه کلمات کلیدی در محتوا - برچسب تصاویر
اگر سایتی دارید که بیشتر محتوای آن عکس است و متن در آن کمتر دیده می شود، بهتر است کلمات کلیدی سایت را در نام فایل عکس یا توضیخات آن عکس اضافه کنید. در ضمن هر عکس یک برچسب دارد که بیشتر برای موتورهای جستحو اهمیت دارد و شما می توانید کلمات کلیدی آن عکس و احیانا آن صفحه خاص (‌وبلاگ یا وب سایت )‌ را در برچسب عکس اضافه کنید.
img alt="angry face" src="angry.gif" 
 در مثال بالا بجای angry face می توانید هر توضیح دیگری که بتواند مرتبط با عکس باشد را اضافه کنید. دقت کنید که در مثال بالا نام فایل عکس هم شامل کلمه angry است. شما هم می توانید با بکار بردن کلمات مشابه در نام عکس و برچسب آن به بالا بردن رتبه آن عکس برای موتورهای جستجو کمک کنید (توضیحات بیشتر در مورد برچسب تصویر) .
در ضمن در صورتیکه به هر دلیلی عکس شما قابل مشاهده برای بازدیدکننده نباشد، توضیحی که اضافه کرده اید بجای عکس نشان داده می شود که خود این به خوانائی سایت شما در مواقع ضروری کمک خواهد کرد.

قسمت اول، قسمت سوم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر