آگهی

۱۳۸۹/۰۳/۲۵

Ten Tips to Supercharge Your Blog’s Content - Part 2

۱۰ راهکار برای غنی سازی محتوای وبلاگ - قسمت دوم

در قسمت اول این نوشته ۵ روش از ۱۰ روش غنی سازی محتوای وبلاگ را توضیح دادم. این ۵ روش شامل موارد زیر بودند :‌
  1. وبلاگ نویسی با برنامه
  2. ستونها هفتگی و ماهیانه
  3. نوشته های چند قسمتی
  4. انوع مختلف محتوا
  5. استفاده از نوشته های قدیمی
در ادامه ۵ روش دیگر را با هم مرور میکنیم.

۶- وبلاگ نویسان مهمان
اجازه دادن به وبلاگ نویس مهمان در وبلاگ شما می تواند در موفقیت وبلاگ شما بسیار حیاتی باشد. از یک طرف یک وبلاگ نویس دارید که برای وبلاگ شما مطلب می نویسد. بصورت مجانی و این عالیه. از طرف دیگر، تعداد زیادی از وبلاگ نویسان مهمان برای شما می نویسند بخاطر لینک آن؛ بنابراین محتوائی که تولید میکنند بسادگی در سایتهای دیگر لینک خواهد شد.
اگر قصد دارید که وبلاگ نویس مهمان داشته باشید، لیستی از قوانین و راهکارها را برای این وبلاگ نویسان تهیه کنید تا آنها بر اساس آن بنویسیند. اطمینان پیدا کنید که آنها سلیقه خواننده شما و محتوائی که خواننده دوست دارد را درک کرده اند. مطمئن شوید که آنها مطالب با کیفیت و قابل فهم می نویسند. داشتن یک ویرایشگر و کسی که بتواند تمام نوشته ها را خوانده و در صورت لزوم تصحیح کند می تواند کیفیت وبلاگ شما را تضمین کند.
با همه اینها ، وبلاگ نویس مهمان می تواند برای رشد وبلاگ شما بسیار مفید باشد.
۷- استخدام وبلاگ نویس
برای بعضی از وبلاگها این راهکار می تواند مطرح نباشد. اگر شما پولی برای پرداخت به وبلاگ نویس حرفه ای ندارید، می توانید از خواند این قسمت صرفنظر کنید. 
بسیاری از بهترین وبلاگ نویسان هستند که برای سرویسی ( نوشتن ) که می توانند به شما بدهند، از شما درخواست دستمزد خواهند کرد. با توجه به اینکه وبلاگ نویسان حرفه ای نوعا تجربه زیادی زمینه کاری خودشان دارند، بنابراین می توانند محتوای باارزشی برای وبلاگ شما تولید کنند. محتوائی که به دفعات نظر افراد در آن صنعت را جلب خواهد کرد.
توصیه من اینست که دنبال معروفترین وبلاگ نویسان نگردید در عوض کسانی را پیدا کنید که چند سالی تجربه در زمینه نوشتن برای دیگر وبلاگها دارند. احتمالا شما می توانید چنین وبلاگ نویسی را با ساعتی در حدود ۲۵ الی ۵۰ دلار برای هر نوشته استخدام کنید. نوشته ای که می تواند با کیفیت بسیار خوبی باشد. معمولا این وبلاگ نویسان محتوائی که تولید کرده اند را در سایتهای دیگر هم معرفی میکنند که اینکار می تواند ترافیک اضافه ای را به وبلاگ شما اضافه کند.
۸- استفاده از لینکهای داخلی برای نوشته ها
این مکانیزم احتمالا ساده ترین تاکتیک است اما مطمئن شوید که یک ساختار لینک دهی داخلی مناسبی دارید. یکی از دلایلی که Mashable پر طرفدار ترین وبلاگ رسانه احتماعی است (مشخصا بعنوان قاتل محتوا) اینست که آنهاهمیشه به نوشته های مرتبط در وبلاگشان لینک می دهند. با اینترتیب خواننده را درگیر محتوای وبلاگ خودشان میکنند.
سعی کنید در هر نوشته، به مطالبی که قبلا نوشته اید ارجاع بدهید. برای توضیح یک کلمه یا اصطلاح می توانید به یک نوشته دیگر از وبلاگ ارجع دهید و خواننده را تشویق کنید که آنرا هم بخواند.
۹- به همه بگوئید
اجتماعی شوید! شروع به معرفی نوشته های وبلاگ خودتان در توئیتر، فیس بوک و سایتهای مرتبط با رسانه های اجتماعی مانند Digg, Reddit, StumbleUpon, Delicious کنید. البته برای هر کدام از این سایتها باید تاکتیک جداگانه ای در داشته باشید تا بتوانید بیشترین استفاده را بکنید. بنابراین سعی کنید در مورد هر کدام از این سایتها بیشتر اطلاعات کسب کنید که چطور از آنها برای بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان وبلاک خودتان استفاده کنید.
۱۰- معروفیت وبلاگ
احتمالا تاکتیکی که بیشترین زمان را خواهد برد، داشتن اعتبار وبلاگی است. به محض اینکه وبلاگ شما معروف میشود، دیگر خیلی سخت نیست که از افراد بخواهید که با شما در زمینه نوشتن همکاری کنند. بسیاری از مردم دوست دارند که برای SEJ, Youmoz و SEL مطلب بنویسند چراکه میزان بازدید و اعتبار آنها در این زمینه برای هر وبلاگ نویس اهمیت دارد.هنگامیکه که چنین اعتباری را کسب کردید، زمان آن است که از آن استفاده کنید!
از اینکه وبلاگ نویسان حرفه ای می خواهند در وبلاگ شما بنویسند، استفاده کنید.
با نمایش ترافیک سایت و تعداد دنبال کننده ها به افرادی که می خواهند به شما کمک کنند، پیام دهید.
برگزاری مسابق، نظر سنجی، انجام مصاحبه و غیره را انجام دهید چراکه انجام آن دیگر برای شما ساده شده است.

مواردی که در بالا ذکر شد هر کدام به تنهائی می توانند به غنی سازی محتوای وبلاگ کمک کنند. در مورد اینکه یک فرد با محدودیتهائي (زمانی و کاری) که دارد، چطور می تواند یک وبلاگ پر محتوا و پر کار داشته باشد در نوشته بعدی توضیح خواهد داد. راهکارهائی معرفی خواهند شد که به شما آموزش می دهد که چطور وقت خودتان را مدیریت کرده و تمام کارهای مورد علاقه خودتان را انجام دهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر