آگهی

۱۳۸۹/۰۳/۲۰

Ten Tips to Supercharge Your Blog’s Content - Part 1

۱۰ راهکار برای غنی سازی محتوای وبلاگ - قسمت اول
اخیرا تلاش میکردم که محتوائی که در وبلاگ تولید کرده بودم را غنی سازی کنم .سخت ترین چیزی که توجه مرا جلب کرد این بود که تلاش کنم محتوا با کیفیت بالائی تولید کنم در حالیکه تعداد نوشته هایم در حال زیاد شدن بودند.
قبل از هر چیز، چند نکته را بخاطر داشته باشید قبل از اینکه روشهائی را که برای غنی سازی محتوای وبلاگ ارائه شده است، بخوانید.
● شما همیشه یک نفر خواهید بود و زمانی است که شما به حداکثر تعداد نوشته هائی که می توانید در روز/هفته/ماه بنویسید، رسیده اید.
● فقط به این خاطر که شما محتوای بیشتری را ارائه میکنید، تصور نکنید که محتوای شما کیفیت بالائی دارد.
●بدانید که چگونگی معرفی/انتشار محتوای وبلاگ فقط نیمی از کار است.
● وقت بیشتری روی استراتژی ارائه محتوا بجای تولید آن صرف کنید

۱- وبلاگ نویسی با برنامه
احتمالا این مطلب را هزاران بار شنیده اید که وبلاگ نویسی با برنامه کمک میکنه که وبلاگ بزرگتر و با محتوای بهتری داشته باشید. بسیاری از وبلاگ نویسان با چیزی که باید بنویسند مشکل دارند چراکه فکر نمیکنند یک عنوان خوب را زمانیکه به ذهنشان می آید بنویسند. علاوه بر این ، بسیاری از وبلاگ نویسان مشاغل و مسئولیت های دیگر دارند و بنابراین نوشتن می تونه به دفعات مختلف به تعویق بیقته.
هرچند اگر تقویمی داشته باشد که روزهای خاصی در آن بعنوان روزهای وبلاگ نویسی تعیین شده باشد. علاوه بر این برای هر روز مشخض شده باشد که عنوان پست و سرفصلهای آن چیست. آنگاه می توانید امیدوار باشید که این تقویم نه تنها برنامه ای برای نوشتن وبلاگ شما خواهد بود، بلکه عملیان نوشتن وبلاگ را هم تسهیل خوهد کرد.
۲- ستونهای هفتگی / ماهانه
"سرزمین موتور جستجو" نمونه خوبی از استفاده از این روش برای کمک به تولید محتوای سازگار برای یک وبلاگ است. اینها تنها چند مثال از چگونگی استفاده وبلاگها از ستونهای منظم برای پر کردن وبلاگ با محتوای مفید هستند. البته هزاران راه های مختلف وجود دارند که شما می توانید محتوائی مشابه این تولید کنید.
۳- نوشته های چند قسمتی
یکی از راههای تبدیل تک نوشته به چندین پست، ایجاد نوشته های چند قسمتی است. یکی از بهترین نمونه های که من در این مورد دیده ام  از "راهنمای موتور جستجو" است. در موارد زیادی پست های خود را به قطعات متعدد تقسیم میکند.
این ایده خیلی عالی است نه تنها برای اینکه می تونه یک تک نوشته با حزئیات را به چندین نوشته تبدیل کنه، بلکه راهی است برای برگرداندن خواننده به وبلاگ شما برای خواندن همه مطلب.
۴- انواع مختلف محتوا
بسیاری از مردم بصورت خودکار فکر میکنند که محتوا فقط متن است. اینطور نیست. شاید شما بخواهید در مورد تغییر آن فکر کنید و تعدادی ویدئو، پادکست سا کتاب الکترونیکی به وبلاگ خودتان اضافه کنید. اینکار می تواند یکنواختی بین شما و خواننده وبلاگ را کم کند. که مجبور نباشد هر روز همان شکل محتوا را ببیند.
چیزی که می خواهم بگویم این است که اگر شما می خواهید انواع مختلفی از محتوا را منتظر کنید، مطمئن شوید که همه آنها در همان اندازه کیفیتی هستند که بقیه نوشته های شما هستند.
۵- استفاده از نوشته های قدیمی
روشهای زیادی وجود دارد که شما می توانید از محتوای قبلی خودتان مجددا استفاده کنید و آنها را جدید و تازه ارائه کنید. این می تواند یکی از ساده ترین راهها برای استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ و ارائه یک دیدگاه جدید به خواننده باشد. سعی کنید چند تا از این روشها را استفاده کنید ...
● یک نوشته جدید (آپ دیت) برای نوشته قبلی بنویسید
● نوشته ای بنویسید که توضیح بدهد چرا نوشته قبلی دیگر اعتبار ندارد
● نشوته ای بنویسید که ارزش جدید به نوشته قبلی اضافه کند
● صفحه ای در وبلاگ خودتان ایجاد کنید که نوسته های مشابه قبلی را در یکجا ارائه کند
● از خوانندگان وبلاگ در مورد مطلبی که قبلا نوشته اید نظر سنجی کنید
● نوشته ای اضافه کنید که در مخالفت با نوشته قبلی خودتان باشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر