آگهی

۱۳۸۴/۰۷/۱۸

تصويب كليات طرح ممنوعيت فعاليت شركت‌ها و موسساتي نظير گلدكويئست


كليات طرح ممنوعيت فعاليت شركت‌ها و موسسات با ساختار هرمي با شبكه‌ي بي‌انتها از قبيل گلدكويئست با اصلاحاتي در عنوان و متن به تصويب نمايندگان رسيد.


به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، اين طرح به طرح الحاق يك بند و يك تبصره به ماده (1) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادي كشور مصوب 1369 و اصل تبصره (1) ماده (2) آن تبديل و به تصويب نمايندگان رسيد.

در ماده واحده اين طرح آمده است؛ بند (ز) و يك تبصره به ماده (1) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادي كشور مصوب 1369 الحاق و تبصره (1) ماده (2) آن به شرح زير اصلاح مي‌شود:

- تاسيس، قبول نمايندگي، عضو گيري و ثبت نام در بنگاه، موسسه، گروه يا فهرست اسامي با وعده كسب درآمد ناشي از افزايش اعضا به صورت شبكه‌اي خواه از طريق عرضه كالا يا خدمات يا اجبار به خريد كالا يا دريافت حق عضويت يا شيوه‌هاي مشابه ديگر خواه از طريق جلب مشتريان به عنوان بازاريات يا هر عنوان ديگر با وعده دريافت كالا يا خدمات رايگان يا به قيمتي كمتر از قيمت واقعي يا دادن درصد (پورسانت) يا توزيع جايزه.


براساس تبصره اين ماده پرونده‌هايي كه قبل از تصويب اين قانون تشكيل شده‌ است، برابر قانون قبلي رسيدگي مي‌شود.


در تبصره (1) ماده (2) آن نيز عنوان شده است، در مورادي كه اخلال موضوع هر يك از موارد مذكور در بند‌هاي هفتگانه ماده (1) عمده يا كلان يا فراوان نباشد، مرتكب حسب مورد علاوه بر رد مال به حبس از شش ماه تا سه سال و جزاي نقدي به دو برابر اموالي كه از طرق مذكور به دست آورده، محكوم مي‌شود


شاید بد نباشد کارشناسان فن در مورد وصادیق ایرانی این شبکه ها هم کمی بیشتر توضیح دهند. آیا شبکه های ایران بین و یا کارگشا یا پارسیان و نمونه های مشابه نیز شامل این قانون هستند یا خیر؟
لینک خبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر