آگهی

۱۳۸۸/۱۱/۱۸

سیستم نمایش آگهی گوگل

شما احتمالا سایتهای زیادی را دیده اید که مجموعه ای از آگهی های گوگل را نمایش می دهند و گاهی این آگهی ها کاملا همگن با نیازهای شما است. آیا بصورت تصادفی این آگهی (ها) منطبق بر خواستهای شما است؟ برای جواب به این سوال باید دید که اصولا سیستم آگهی گوگل در این زمینه چطور کار می کند.
در سیستم آگهی گوگل ( مانند بسیاری از سیستمهای تبلیغات اینترنتی ) برای نمایش آگهی، از اطلاعات کاربران استفاده میکند. این اطلاعات شامل موارد زیر است :
  1. کشور بازدیدکننده
  2. زبان کامپیوتر بازدیدکننده
  3. سوابق قبلی بازدید از آگهی ها
  4. سوابقی از سایتهائی که قبلا مشاهده شده است
از لیست بالا می توان دریافت که تقریبا تمامی اطلاعاتی را که برای نمایش آگهی مرتبط به شما نیاز باشد، گوگل در اختیار دارد. مثلا وقتی به سایت ترحمه ماشینی پارس می روید، علاوه بر اینکه آگهی هائی در زمینه ترجمه و دیکشنری به شما نمایش می دهد، آگهی  هائی هم از کشور ایران و زبان فارسی یا هر موردی که شما قبلا در سایت های دیگر دیده اید ( فارسی زبان ) به شما نشان می دهد. البته همه اینها در صورتی است که از کشور ایران به این سایت وارد شوید. اگر از کشور دیگری به این سایت وارد شوید، بازهم در زمینه ترجمه و دیکشنری آگهی هائی خواهید دید اما به زبان کشور خودتان ( مثلا انگلیسی یا فرانسه ). در ضمن هر آگهی مرتبط با سوابق اینترنتی شما هم احتمال نمایش دارد.

همه اینها بهانه ای بود برای توضیح این نکته  اگر در سیستم تبلیغاتی گوگل آگهی می دهید، آگهی شما در بیشتر موارد برای افرادی نمایش داده خواهد شد که خواهان آن آگهی هستند. گوگل با این روش سعی میکند که شما سریعتر به مشتری خودتان برسید. خوب در کنار آن شرکت گوگل هم سریعتر به دستمزد خودش می رسد. چون این شرکت در ازاء نمایش آگهی از شما پول نمیگیرد. نمایش آگهی در گوگل مجانی است. اما در ازاء کلیک بر روی آگهی شما، حساب شما را شارژ میکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر