آگهی

۱۳۸۸/۱۱/۰۶

بازاریابی اینترنتی ( گوگل ) برای چه محصولاتی خوب است؟

سوال : بازاریابی الکترونیکی برای چه محصولات یا خدماتی مناسب است؟
این سوال یکی از بازدیدکنندگان سایت بود که از طریق فرم مشاوره مجانی برای من فرستاده بود. با توجه به اینکه ایمیلی ذکر نشده
بود، جواب آنرا در همین وبلاگ می نویسم.
علاوه بر این سوال شده بود که آیا مثلا  تبلیغ اینترنتی سنگهای زینتی می تواند خوب باشد؟


برای پاسخ به این سوال بایستی دید که آیا مشتریان این محصول در اینترنت به اندازه کافی هستند یا خیر؟ من برای رسیدن به این سوال، بازار ایران ( با بعبارتی مشتریان فارسی زبان ) را با ابزارهای گوگل بررسی کردم. طبق بررسی من تعداد تقاضاهائی که از طریق موتور جستجو بدنبال این عبارت یا عبارتهای مشابه ارسال شده در یک ماه رقمی در حدود 200 تقاضا بوده است. این تعداد تقاضا نشان دهنده بازار بسیار کوچک مشتریان این محصول در بین بازدیدکنندگان سرویسهای گوگل است.
با توجه به اینکه بیشتر کاربران ایرانی از این موتور جستجو استفاده میکنند (طبق آمار الکسا که سایت گوگل پربیننده ترین سایت در ایران هست) ، می توان به این نتیجه گرفت که معرفی این محصول از طریق سیستم آگهی گوگل نمی تواند منفعت زیادی (حداقل در کوتاه مدت) داشته باشد.

البته می توان اینطور تصور کرد که این محصول در بازار استفاده کنندگان سایت گوگل در ایران جدید است و با تبلیغات میتوان آنرا معرفی کرد. اگر یا این دید به مسئله نگاه کنیم، این محصول می تواند گزینه مناسبی برای معرفی از طریق سیستم آگهی گوگل باشد. اما نکته ای که وجود دارد در مورد هزینه آن است.استفاده کنندگان از موتور جستجوی گوگل، متقاضی این کالا نبوده اند وفقط  با نمایش آگهی در حجم بالا می توان آنها را ترغیب به خرید این محصول کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر