آگهی

۱۳۸۹/۰۱/۱۸

Facebook under fire over privacy issues

آیا می دانستید که سایت فیس بوک به تعدادی از سایتهای تائید شده ( از نظر فیس بوک ) اجازه میده که به اطلاعات خصوصی شما در سایت فیس بوک دسترسی داشته باشند. اطلاعاتی مانند
  سال تولد، محل تولد، دوستان شما و تمام مطالبی که در سایت منتشر کرده اید. روش کار به اینصورت است که اگر شما در اکانت خودتان وارد شده باشید و بعد به یکی از این سایتهای معتمد! ( که معلوم نیست چه سایتهائی هستند) بروید، در حقیقت مانند اینست که تمامی اطلاعات را در اختیار آنها گذاشته اید. البته معلوم نیست اگر شما لاگ اوت هم کرده باشید، بتوانید جلوی دسترسی این سایتها به اطلاعات خودتان را بگیرید.

شاید اگر یک نفر که شما نمی شناسید در خیابان از شما بخواهد که یک عکس خصوصی به او بدهید، اینکار را انجام ندهید و چه بسا به او اعتراض هم بکنید. اما بیشتر افراد در سایتهای اجتماعی براحتی عکسهای خصوصی خود را با دوستان به اشتراک می گذارند بدون اینکه بدانند بسادگی این عکسها در اختیار افراد دیگر قرار میگیرد.
مثلا کافیست که دوست شما در اکانت فیس بوک عکس در مورد عکس شما یک کامنت (‌توضیح) اضافه کنه. با توجه به اینکه بصورت پیش فرض عکس شما برای دوستان دوست شما قابل دیدن است، بنابراین افرادی که شما نمی شناسید هم آن عکس را می بینند.
مورد دیگر مثلا دوست شما عکسی از شما را دارد که آنرا در سایت فیس بوک منتشر میکند. حالا علاوه بر اینکه دوستان دوست شما در شبکه به آن عکس دسترسی دارند، به احتمال زیاد (‌مثل مورد بالا) این عکس توسط گروه بیشتری دیده خواهد شد.
علاوه بر عکس تمامی متون نوشته شده یا فیلمهای منتشر شده یا اطلاعات مربوط به محل زندگی و تولد بصورت پیش فرض همین مشکل را دارند. البته همیشه این امکان وجود دارد که جلوی این مشکل را بگیرید. می توانید بسادگی دسترسی به اطلاعات خودتان را فقط برای دوستان خودتان ( نه دوستِ دوست ) به اشتراک بگذارید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر