آگهی

۱۳۸۴/۰۷/۱۹

بعدر از مصوبه مجلس در مورد بازاریابی شبکه ای در ایران اتفاق افتاد

سایت ایران بین بعنوان یکی از سایتهای ایران که با استفاده از سیستم بازاریابی شبکه ای بخشی از تبلیغات خود را انجام می دهد، پس از مصوبه مجلس در مورد غیر قانونی بودن فعالیتهای بازایابی شبکه ای بصورت هرمی نا محدود، بخشی از سرویسهای خود را که مشابه چنین سیستمهائی بود به حالت تعلیق درآورد.
خوشبختانه این سایت قبل از اینکه این قانون در مجلس به تصویب برسد ، روشهای مناسبتری را برای تبلیغات محصولات خود اضافه نموده بود. از جمله سیستم مشابه سایت آمازون .
فقط مشکلی که در مورد روش ایران بین وجود دارد این است که حق بازاریابی فقط به افرادی داده می شود که قبلا با پرداخت حق عضویت ( حدود 15 هزار تومان ) به عضویت سایت درآمده باشند.
اگر سایتی می خواهد در این زمینه موفق باشد و بازایابی ویروسی یا بازایابی شبکه ای خود را توسعه بدهد بهتر است برای شروع بازاریابی هزینه ای از افراد دریافت نکند. همانطور که در سایتهای مشابه خارجی مانند آمازون یا گوگل این اتفاق می افتد و درآمد خود را از فروش محصولات خود بدست آورد.

بیانیه سایت ایران بین در این زمینه
کاربران گرامي
با توجه به مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي در خصوص ساماندهي شرکتهايي که در زمينه بازاريابي شبکه اي فعاليت مي کنند و جلوگيري از فعاليت شرکتهاي غير قانوني، هر چند سايت ايران بين استانداردهاي لازم براي اجراي بازاريابي شبکه اي خود را رعايت کرده است، اما با توجه به پيچيدگي موضوع و نوع فعاليت سايت ايران بين، به منظور هماهنگي بيشتر با مصوبه مجلس و در جهت آسودگي خاطر شما عزيزان، در چند روز آيند تغييراتي را در سيستم بازاريابي اعمال خواهيم کرد تا اگر ذره اي شبهه نيز به شکل سيستم کنوني بازاريابي ايران بين وجود دارد کاملا بر طرف شود. همانطور که نمايندگان طراح اين قانون بارها اعلام کرده اند، بازاريابي شبکه اي به هيچ وجه ممنوع نيست و فقط براي جلوگيري از سوء استفاده برخي از افراد از اين سيستم مدرن بازاريابي، قصد ساماندهي آن وجود دارد.
نکته اصلي طرح مجلس آن است که افراد نبايد از رشد شبکه درآمد کسب کنند بلکه بايد درآمد از فروش کالا و يا خدمات حاصل شود. همانطور که شما کاربران محترم مي دانيد، ايران بين در حال حاضر شش نوع بازاريابي دارد که 5 مورد آن دقيقا از فروش کالا و خدمات(کتاب فارسي، کتاب خارجي، بنرهاي تبليعاتي،آريا کارت، مرچنت يابي براي آريا کارت) حاصل مي شود و تنها يک نوع از پورسانت دهي سايت از نظر قانون فعلي محل ترديد دارد که آنهم بخاطر نوع فعاليت سايت است. اصولا افراد نمي توانند 170 هزار عنوان کتاب فارسي و 30 ميليون عنوان کتاب خارجي را به صورت مستقيم بازاريابي کنند. بهترين نوع بازاريابي براي اين منظور معرفي سايت به ديگران است تا آنها در طول زمان بر حسب نياز خود کالاهايشان را از سايت تهيه نمايند. بنابراين بازاريابي براي خدمات سايت همان معرفي سايت به ديگران است که ايران بين براي اين منظور نيز ششمين نوع پورساندهي خود را در نظر گرفته است. براي بازارياب شدن نيز وجهي از افراد دريافت نمي کنيم. افراد براي دريافت آريا کارت و استفاده از تخفيفها به سايت پول مي دهند.
اما با توجه به اينکه اين موضوع پيچيدگي خاص خود را دارد و ممکن است تطابق آن با قانون فعلي مشکل باشد(چون اين موضوع در قانون پيش بيني نشده است)، تصميم داريم طي چند روز آينده سيستم بازاريابي سايت را به گونه اي تغيير دهيم تا شبهات احتمالي نيز از بين بروند.
موفق باشيد
مدير سايت

۴ نظر:

  1. در زمینه آشنائی با سیستم ایران بین و تحلیل ریاضی آن نظر شما را به مطلب نوشته شده در سایت زیر جلب می کنم

    http://antigq.persianblog.com/1383_12_antigq_archive.html#3264762

    پاسخحذف
  2. سلام
    متشکرم که مطالب خبری بازاریابی شبکه ای را در اینجا درج کرده اید فقط اینکه شما فرموده اید کمیسیون ایران بین فقط به افرادی میرسد که قبلا با 15000 تومان عضو شده اند نادرست می باشد توضیحات تکمیلی در سایت ایران بین آمده است.

    پاسخحذف
  3. ممنون که این نکته را تذکر دادید. زمانیکه این مطلب را نوشتم در سایت ایران بین هنوز برای بازاریابی وجه دریافت می شد. اما الان این سیستم رایگان است.

    اما به نظر من سیستم بازاریابی ایران بین یک مکشل دارد که قبلا به مسئول مربوطه هم تلفنی گفتم.
    اینکه فقط از طریق ایمیل می توان بازاریابی کرد و امکان فروش از طریق سایت میسر نیست.
    برای دارندگان وبلاگ و سایت بهترین راه استفاده از لوگوهای کتاب یا محصولات است تا از آن طریق بتوانند در هز زمینه محصولی را به بازدید کننده ارائه نمایند.
    مانند همین لوگوئی که از مترجم پارس در این سایت وجود دارد.

    پاسخحذف
  4. سلام
    شما با امکانات جدید سایت ایران بین می توانید سایت یا وبلاگتان را به یک مرکز فروش تبدیل کنید عین همین موردی که خودتان مثال زدید
    لطفا به آدرس iranpmt2.blogfa.com مراجعه نید در همین زمینه یادداشتی وجود دارد

    پاسخحذف