آگهی

۱۳۸۹/۰۵/۰۱

آیا شما نیاز به یک وب سایت حرفه ای دارند؟

طی مدتی که درگیر کارهای طراحی یا مشاوره وب سایت بوده ام، همیشه این سوال مطرح بوده است که ما تا چه اندازه برای وب سایت خودمان باید هزینه کنیم؟ یا بعبارت دیگر، موفقیت یک فعالیت (کسب و کار)‌ در اینترنت چقدر به طراحی سایت بستگی دارد؟
داشتن یک وب سایت حرفه ای لازم است اما الزامی نیست که این وب سایت بصورت کاملا هنری طراحی شده باشد. اما شما باید یک سری حداقل هائی را در طراحی سایت خودتان رعایت کنید. این حداقل ها از دو جنبه اهمیت دارند. از دید بازدیدکننده سایت و از نظر موتورهای جستجو.

۱- اهمیت طراحی سایت از دید بازدیدکننده
اول از همه سایت شما باید از نظر بازدیدکننده ( مشتری ‌) شما قابل استفاده باشید. قابل استفاده به این معنی که بتوان به سادگی تمام اطلاعاتی را که شما قصد دارید ارائه دهید، در سایت پیدا کرد. 
  • اولین نکته در مورد هر سایت اینست که دو قسمت اصلی داشته باشد. یک بخش درباره ما و دیگری بخش تماس با ما. در قسمت  بایستی در مورد سابقه کاری و احیانا افرادی ( حقوقی یا حقیق ) که پشت این سایت هستند، اطلاعتی ارائه کنید. در قسمت تماس با ما می توانید آدرس پستی (ترجیحا بهمراه کروکی محل)، شماره تلفن و ایمیل را ارائه کنید. حتی پیشنهاد می شود که یک فرم ساده برای تماس مستقیم از سایت با شما در این قسمت گذاشته شود. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که بازدیدکننده شما در صورت نیاز براحتی می تواند با شما تماس بگیرد.
  • فراموش نکنید که این دو قسمت را باید در بالاترین سطح رده بندی سایت خودتان قرار دهید بطوریکه در همه صفحات سایت شما قابل مشاهده باشد.
  • اگر شما قصد دارید که محصولات مختلفی را بفوش برسانید، خیلی مهم هست که مشتری بتواند به سادگی در بین محصولات سایت شما جستجو کرده و کالای مورد نظر خودش را پیدا کند. اراپه مشخصات فنی کامل و قیمت و شرایط ارسال کالا از اهمیت زیادی برخوردار است. 
  • اگر شما خدمات مشاوره ارائه می دهید، حتما باید در مورد کارهای انجام شده قبلی و همچنین مشتریهای قبلی و موجود خودتان به بازدیدکننده اطلاعاتی ارائه کنید. در صورتیکه تائیدیه خاصی از یک مرکز معتبر دارید، بهتر است آنرا در صفحه اول سایت اعلام کنید. 
۲- اهمیت طراحی سایت از دید موتورهای جستجو
فراموش  نکنید که بطور متوسط بیش از نیمی از بازدیدکنندگان سایت از طریق موتورهای جستجو با وب سایت شما آشنا خواهند شد. بنابراین رعایت نکاتی که در مورد بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو گفته شده است، بسیار مهم است.
اما به یاد داشته باشید که همیشه در درجه اول سایت را برای بازدیدکننده طراحی کنید و بعد برای موتور جستجو بهینه کنید. همانطور که در مقایسه اهمیت بازدیدکننده و موتور جستجو نوشته شده است،با توجه به اینکه در نهایت این بازدیدکننده است که برای شما ارزش ایجاد میکند، باید بیشترین تلاش خودتان را در جلب رضایت مشتری آینده ( بازدیدکننده الان ) بکار ببرید.

با توجه به اینکه بیشتر افرادی که برای اولین بار می خواهند یک وب سایت برای فعالیت ( کسب و کار ) خودشان داشته باشند ( منظور من فعالیتهای کوچک یا فردی است ) دید مناسب و کافی از انتظاراتی که می توانند از یک وب سایت داشته باشند نداریند، بهتر است که در ابتدای کار با کمترین هزینه ممکن اینکار انجام شود. هرچند برای افرادی که بودجه کافی در اختیار دارند، یک مشاور طرحی سایت می تواند کمک بسیار خوبی باشد و می توانند با استفاده از نظرات مشاور از همان ابتدا یک سایت کامل و مناسب را از گروه طراح بخواهند.
در صورتیکه سوالی در زمینه طراحی سایت داشتید، می توانید از طریق مشاوره آنلاین (رایگان) با من مطرح کنید.

۱ نظر:

  1. Getting free spins will increase the chances of winning without paying extra. From info about our latest cupboards, new product launches, 카지노 and trade events to assets that can assist your group make the most of} from present and future investments. If we missed any nice slots games, tell us about them within the comments.

    پاسخحذف